Om oss

Om Internsikring AS

Om oss

Internsikring AS er et konsulentfirma innen HMS og kvalitetssikring.
Vi startet i 2002 og har siden da blitt en ledende aktør innen vårt fagfelt.


Vi er basert i Bergen, der vi har både salgsavdeling og kundeservice. Selskapet består av 30 motiverte medarbeidere, hvorav den største delen er dedikert til kundeservice, rådgivning og produktutvikling.

Vårt mål er “En tryggere og enklere hverdag” for våre kunder. Dette gjør vi ved å utvikle
produkter og løsninger som er enkle for våre kunder å bruke.

Våre kunder er fordelt på ulike bransjer som bygg og anlegg, borettslag, detaljhandel, IK-mat, m.m. Over 20 000 bedrifter har valgt å bruke oss som samarbeidspartner.

Internsikring AS er et stabilt og trygt selskap og har siden oppstarten hatt en jevn vekst og solide regnskapstall.

Vi er Miljøfyrtårn-sertifisert, ønsker du å bli det, ta kontakt.

Denne nettsiden er eiet av Internsikring AS, et uavhengig konsulentfirma med godkjenning som Miljøfyrtårnkonsulent og -sertifisør. Vennligst merk at denne nettsiden ikke presenterer offisiell informasjon fra Stiftelsen Miljøfyrtårn, og må ikke forveksles med deres offisielle nettside. For den mest oppdaterte og fullstendige informasjonen om Stiftelsen Miljøfyrtårn og sertifiseringsordningen, oppfordres det til å besøke www.miljofyrtarn.no.

Ofte stilte spørsmål

Miljøfyrtårn er den mest brukte miljøsertifiseringen i Norge, som krever systematisk arbeid med å oppfylle 8 av FNs 17 bærekraftsmål. Over 10 000 bedrifter fra 80 ulike bransjer er sertifisert. Miljøfyrtårn anerkjennes ved offentlige innkjøp og som miljødokumentasjon i anbudskonkurranser. Det er også anerkjent som miljødokumentasjon av EU.

Tiden det tar varierer avhengig av virksomhetens størrelse, kompleksitet og tilgjengelige ressurser. Vanligvis tar sertifiseringen mellom to og fem måneder, men dette kan variere.

Ja, alle nye virksomheter må benytte seg av en konsulent. Ved resertifisering er det ikke pålagt å benytte seg av en konsulent, selv om mange virksomheter velger å gjøre det.

Dette varierer fra virksomhet til virksomhet. Det må utpekes en miljøansvarlig som har hovedansvaret for sertifiseringen. Miljøansvarlig, sammen med konsulenten, leder miljøgruppen som består av to til fem nøkkelpersoner i virksomheten. Sertifiseringsprosessen må integreres med de daglige oppgavene, og det er ikke nødvendig å sette av en ansatt som kun skal jobbe med dette.

Konsulentens rolle er først og fremst å veilede virksomheten gjennom kriteriene. Det er viktig at kunden er aktivt involvert i arbeidet, slik at det oppnås et solid grunnlag for å fortsette miljøarbeidet etter at virksomheten er sertifisert og konsulenten har avsluttet sitt arbeid.

Resertifisering må gjennomføres hvert tredje år. Det er viktig å merke seg at det ikke er pålagt å benytte seg av en konsulent ved resertifisering, så konsulentbistand er en engangskostnad ved førstegangssertifisering.

Nei, vi har ikke bindingstid da vi ikke ønsker å tvinge våre kunder til å bli værende om de mot formodning skulle ønske å avslutte samarbeidet. Vår viktigste jobb som KS/HMS-leverandør er å sørge for å tilpasse systemet og sørge for at våre kunder tar det aktivt i bruk for en mer effektiv, lønnsom og tryggere hverdag. Vi bruker derfor mye tid og ressurser for å få våre kunder til å lære seg å ta i bruk systemet og vi leverer 12 måneders løpende avtaler med 3 måneder oppsigelsesfrist. Vår statistikk viser at kun et fåtall av våre kunder avslutter årlig samarbeidet grunnet overgang til andre leverandører.

Nei, vi har valgt en enkel og oversiktlig struktur på vårt system. Når du først har fått tilgang til systemet så har du tilgang til alle funksjoner, ingen skjulte moduler, enkelt og oversiktlig for deg.

Som leverandør av styringssystem er det naturlig at vi bistår våre kunder med søknad om sentral godkjenning og tilsyn. Søknad om sentral godkjenning kan du naturligvis formulere og sende inn på egenhånd, og du trenger ikke å betale et konsulentfirma for å gjøre dette. I en hektisk hverdag kan det være utfordrende for svært mange å finne tid og energi til å ta fatt på denne søknaden selv og en stor del av våre kunder ønsker derfor at vi tar hånd om søknad og fornying av sentral godkjenning, til en overkommelig pris. Når det gjelder tilsyn er vi behjelpelig med å finne frem all relevant dokumentasjon og for å sørge for at tilsynet går smertefritt. Dette tar vi selvsagt ikke ekstra betalt for.

Vi har etter nøye vurdering valgt å ikke lage en app, men en mobilversjon. Dette for å spare telefonen din for plass med tanke på lagringskapasitet som appen tar, og alle filer, bilder, tegninger etc som lagres i hvert enkelt prosjekt. En app krever i tillegg jevnlig oppdatering, mens en mobilversjon vil alltid være oppdatert. Mobilversjonen vår lagres med vårt ikon på din telefon, så den er like enkel å starte som en app.